Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i90ř47í 91Ř31e49z64n14í47k 4652182433525

Nic proti, ale pokud by ten článek nebyl formulován,tak je formulován, tak by prezident neměl možnost odvolat premiéra, který je v komatu, a nebo se zbláznil. Takže se ptám, co by se dělo v případě, kdyby premiér se ocitl v komatu?

+1/−1
5.2.2013 10:24

P79e33t17r 76D24v94o73ř41á46k 9272847151208

Strouhejte týden staré housky. ;-D

+2/0
5.2.2013 10:26

J32i37ř13í 25Ř49e13z90n80í74k 2542280146825

Tak v komatu to občas dělám.

0/0
5.2.2013 16:47

P37e47t23r 39D34v19o68ř60á57k 9872107441198

A pokud premiér upadne do kómatu, jeho povinnosti přebírá 1. místopředseda vlády.

+2/0
5.2.2013 10:27

J44i69ř87í 65Ř53e30z17n25í39k 4412752433505

Je to sice možné,ale pak je vláda neodvolatelná. Místopředseda vlády nemůže být odvolán.

A dejme tomu, že vláda pro prohraných volbách odmítne podat demisi. A nebo po hlasování o nedůvěře.

0/−1
5.2.2013 10:59
Foto

R67o40b60e97r58t 61P57e20l21i46k93á33n 9871596959519

No právě v případě, kdy vláda odmítne podat demisi, ač musí, ji smí (a musí) prezident odvolat. Tak se to v té Ústavě píše, jenomže o kus dál...

0/0
5.2.2013 11:26

P70a78v24e24l 15S92y56c21h85a 2889731838758

Jenže to ' musí ' je zde klíčové slovo. Tato vláda nemá důvod podávat demisi, dokud má důvěru parlamentu...

+1/0
5.2.2013 11:41

P22a18v80e63l 89S67y10c30h96a 2899511818608

Na vyřešení této situace je potřeba prezident?

+2/0
5.2.2013 10:31

J33i58ř51í 71Ř30e42z57n28í87k 4702952293355

A proč by neměl být? Podle ústavy jedině prezident jmenuje a odvolává premiera. Nikdo jiný.

0/0
5.2.2013 11:10

P62a46v13e86l 71S72y83c35h45a 2339841518338

Ale premiér je jen součást usnášeníschopné vlády. Pakliže existuje mechanismus pro přenos jeho pravomocí v době kdy je v komatu, je vše ok. Pokud se zbláznil a jeprohlášen za nesvéprávného, tipnul bych si že z principu mu bude jakákoliv rozhodovací síla odebrána. To je však situace namíle vzdálená situaci současné, ve které Zeman ... Zemanuje...

+1/0
5.2.2013 11:39

J69i37ř50í 49Ř81e34z71n32í41k 2332620446275

Ale představte si situaci, prezident jmenuje premiéra a ten se rozhodne všechna ministerstva řídit osobně.

0/0
5.2.2013 16:49

P52a51v28e92l 30S19y66c70h42a 2469831928128

A podpoří takovou vládu parlament?:)

0/0
5.2.2013 18:26

V78l19a76s96t22i27m85i78l 18K86r89a46u31s 3243934634393

A co by se dělalo v případě, že by se zbláznil nebo ocitl v kómatu prezident?

0/0
5.2.2013 11:31

J14i79ř34í 37Ř55e40z83n27í40k 2642410666985

Ten není součástí moci výkonné. Víme, co se děje, když prezident abdikuje atd. Nevím, zda je v té ústavě řešena situace prezidenta v komatu. Mělo by to být obdobné. Ale kdo vznese verdikt, že hlava státu nepremává tak dobře, že není schopna výkonu funkce, to mi není jasné.

0/0
5.2.2013 16:46

D94a14v65i87d 31D91o23l63e35ž49e26l 9407736428408

V demokracii západního typu by taková "vláda" u moci už dávno nebyla. Premiér by podal demisi. V té naší "demokracii" samozřejmě Nečas demisi podávat nebude. Kapr si dobrovolně rybník nevypustí.

Dobré je, že aspoň tu máme prezidenta, který na premiéra bude tlačit a tím mu znepříjemní zbytek volebního období. Toť vše!!

+3/−3
5.2.2013 10:19

J12i83ř87í 52S75m77u17t78n22ý 8772513620464

Co je na této vládě nedemokratické? Pokud vím, tak v evropském kontextu si vede dobře a pokud se týká doma, tak nesmíte tolik podléhat zaplaceným mediím. Počkejte až se k moci dostane Sobotka s Filipem, to bude teprve ekonomický průjem.

+4/0
5.2.2013 11:19

L22u94k86á31š 46C50h87o94v41a64n35e71c 6701255499540

Pane Smutný, nevěděl jsem , že jste věštec. Kolik obnáší měsičně čistého ?

0/0
5.2.2013 17:17
Foto

O83t21t24o 66Č51e86r38n79ý 3525245327262

Britanie žádnou Ústavu nemá a nijak to této zemi není na újmu. Řadu staletí si vystačí s logikou vlastních politků nebo hlavy státu.

+1/0
5.2.2013 9:55

L95u86k75á53š 50C60h27o22v54a39n19e36c 6911515179510

Pane Černý, jenomže my jsme byli celá tyto staletí pod nadvládou Habsburků  , ale nebyli jsme v rovnoprávném postavení , tak jako Uhři. A hlavně proč ne ? Protože Uhři se dokázali semknout jako národ kolem své šlechty a jednat s Habsburky sjednoceně. Kdežto Češi nikdy nedrželi pospolu , vždycky existovaly nejmíň dvě názorové skupiny , jdoucí tvrdě proti sobě , a poslední volby ukázaly , že dneska je to stejné , takže celá stáletí rozdělení , neschopní si určit jednu sjednocujíci myšlenku a tu jednotně obhajovat. Jeden z důvodů začíná Bílou horou. Část České šlechty byla vyvražděná , část vyhnaná z e země a část se už tehdy zaprodala germánům - nebylo kolem koho se sjednotit, A vo tom to je.;-)

0/0
5.2.2013 17:38

J33i27ř13í 17S90v38i67t92á39k 6476793707187

Nemohu si pomoci ale když pročítám tuto diskuzi připadám si jak Alenka v říši divů , jedni jsou profesoři z Ústavu pro jazyk český, druzí jsou odborníci na ústavní právo ale všichni si zde masírují svá ega. Mě to však připadá jako štěkot malých hloupých psíčků uvázaných za plotem. Já osobně bych se přimlouval ke zdrženlivosti ve výrocích a počkal bych jak situace skutečně dopadne protože my všichni na ní máme vliv asi takový jako na rozvoj skokana lesního v Timbuktu.

0/0
5.2.2013 9:49

J57i50ř93í 36L64i77e45t77a59v28e29c 8643329413399

Tak pokecat si o tom můžeme, protože ta situace nijak nedopadne. Prezident určitě sám od sebe vládu neodvolá.

0/0
5.2.2013 9:54

H81e15ř39m59a44n 31H38a29s96í29k 9193150570175

No, já se ve škole učil něco o " větné stavbě". Myslím si,pokud se budou uplatňovat i při psaní zákonů, ubude takových to dvojznačností. Příklad: "strouhejte týden staré housky" lze napsat " týden staré housky strouhejte" a výklad je jen jeden.

0/0
5.2.2013 9:32

J59i21ř22í 47L50i46e80t67a42v64e85c 8383169553669

Docela bych řekl, že ten Váš návrh je pravopisně takový kostrbatý.

0/0
5.2.2013 9:34

P83a87v36e16l 35S63y57c42h49a 2219721368228

Lingvisticky vzato čeština, co se týká slovosledu, je mohem flexibilnější než třeba angličtina. Proto bez mrknutí oka ani větu ' tyden staré housky strouhejte' nepovažuju o nic jednoznačnějši. Aspoň hodinu nad tou větou přemýšlejte:)

0/0
5.2.2013 9:38

J73i39ř45í 67L40i29e51t67a18v51e84c 8903919103479

Asi tak nějak.

0/0
5.2.2013 9:40

H96e93ř57m91a32n 73H39a44s31í77k 9513810950625

Pak vám nezbývá, než se vrátit na základku.

0/0
5.2.2013 9:43

P79a96v38e72l 53S55y67c35h50a 2709751358258

Já lingvistiku studoval až na vysoké:)

0/0
5.2.2013 9:45

J25i78ř83í 30L44i70e56t93a52v27e25c 8443889103989

Tak výrok "strouhejte týden staré housky" lze vyložit úplně stejně jako výrok   " týden staré housky strouhejte". Prostě v obou případech Vám vyjdou dvě varianty.

0/0
5.2.2013 9:48

D10a46n61i76e69l 71Č54e71r86n61ý 8294565915388

On ten příklad nebyl dobrý - trochu zamotaný starý vtip: "Strouhej tři dny staré housky (strouhám jen den a mám už plné necky)" oproti "strouhej housky staré tři dny".

+2/0
5.2.2013 9:47

P67a16v30e56l 47S24y28c51h93a 2309461348158

R^

+1/0
5.2.2013 9:50

J84a53r21o57s18l65a67v 36D50u33š23e57k 3548533330210

Jednoznačnější je "týden strouhejte staré housky". Pokud si pan advokát takovýmto způsobem vykládá text s takto jednoznačným významem, pak by se měl zdokonalit v češtině.

0/−3
5.2.2013 9:56

J43a81r51o98m12í24r 58K18r23á42l 4610849804949

No, to jste to moc nevylepšil. ;-D

0/0
5.2.2013 12:40
Foto

F67r55a32n46t49i86š42e49k 70M48a35t69ě41j65k96a 8427884689747

"Umění vyložit text zákona tím správným způsobem je tím opravdovým uměním práva." ... Ne, to je jen bídný důsledek špatné práce při tvorbě zákonů, jejichž text stojí za kulový a umožňuje několikerý výklad, na který ani právníci či soudci, dokonce mnohdy ani ti ústavní, nemají stejný názor.

+4/−3
5.2.2013 8:55

V27l81a86s63t82i15m81i39l 61K49r93a32u15s 3503694384553

Text zákona musí být pokud možno obecný. Jakmile se v textu zákona pokoušíte detailně popisovat všechny možné i nemožné skutečnosti, tak je to špatně. Ostatně to bychom pak ani nepotřebovali právníky a postačil by na to nějaký počítačový program. Právníci jsou tady od toho, aby zákony vykládali a správně aplikovali.

+1/0
5.2.2013 9:09
Foto

F12r31a16n83t34i10š42e80k 60M75a53t27ě51j26k10a 8717254159767

"Právníci jsou tady od toho, aby zákony vykládali a správně aplikovali" ;-D No, jak myslíte.

+1/−1
5.2.2013 9:10

V85l68a67s63t43i14m13i87l 30K54r13a63u89s 3953684864863

Chápu váš postoj, napsal jsem, jak by to mělo být. Ale také si často myslím, že právníci jsou lidé, kteří jsou vzděláváni spíše k obcházení a zneužívání zákonů než k správné aplikaci práva.

+1/0
5.2.2013 9:16

J46i68ř42í 56L86i31e12t54a16v84e43c 8963769323429

Tak třeba právníci ve Vámi neoblíbené státní správě jsou od toho, aby zákon správně aplikovali. Advokáti od toho nejsou - ti hájí zájmy svého klienta a někdy prostě jenom zkouší, jestli jim jejich názor vyjde. Pak jsou třeba soudci a ti opravdu jako jediní mají pravomoc právo nejenom aplikovat, ale i vykládat.

0/0
5.2.2013 9:21

J35i63ř60í 68L42i63e52t50a30v95e53c 8593169723889

Ústavy prakticky všech států světa jsou velice stručné a mají velkou volnost výkladů. To je to, o čem píše autor. A tady je i ta historická zkušenost. Je to totiž dáno tím, aby se nemusela Ústava měnit pokaždé, kdy nastoupí nová vláda.  Prostě každý článek Ústavy, každý paragraf zákona má své mantinely a ty jsou právě u Ústavních zákonů od sebe nejdál.  A že právníci nemají stejný názor? Právo je složitá vědní disciplína a neprávník se v tom ztratí. Opravdu nejde najít si nějaký jeden paragraf nějakého zákona (nebo Ústavy) a pak tvrdit, je to takhle a takhle. Ona třeba jedna věc může být popsána ve více zákonech a Vy se musíte dobrat k tomu, který jeden zákon pro daný případ můžete použít, ale to chce znát teorii práva - a tu se na webu nenaučíte. Ještě jedna věc - naprosto normální právní text je takovýto: "Podle ustanovení § x, v souladu s ustanovení § y, zákona tohjo a toho...". To je další věc, o které píše autor - málokdy použijete jenom jedno paragrafové znění, většinou konkrétní věc musíte posoudit daleko šířeji.

+1/0
5.2.2013 9:17

V37l55a57s22t84i77m46i44l 38K80r46a61u87s 3973274534323

To právě dělali často lidé z okolí prezidenta Václava Klause jako třeba pan Jakl - vytáhli z ústavy jeden jediný paragraf a tím se oháněli.

0/0
5.2.2013 9:30

J76i79ř30í 63L42i17e27t53a82v26e90c 8363899763519

S tím samozřejmě souhlasím.

0/0
5.2.2013 9:31

P48e42t95r 16D51v29o19ř57á56k 9262267391618

"Kdo to druhé, prachsprostý vykladač."

0/0
5.2.2013 10:30

P27a89v62e32l 78S10y36c38h92a 2679721238508

R^. Ale já myslím že nás

 Budoucí prezident v kampani ukázal jasně, že si cokoliv ohýbá dle potřeby. To je asi ta pravda a láskájak říkal náš Václav Klaus. Děsí mě, že to nebyla jen předvolební kampaň. Ale že to je jen styl uvaźování toho, kterého označuju za mimořádně sečtělého hlupáka. A že tuto hloupost velká část jeho voličů ani není schopna rozeznat...

+4/−3
5.2.2013 8:52
Foto

F93r40a94n30t52i12š89e68k 19M49a64t31ě46j80k57a 8697724179257

Jasně, a ty jsi ten, který to rozeznat umíš a jsi sečtělý nehlupák. ;-)

+3/−6
5.2.2013 8:57

P90a86v91e65l 35S38y14c21h76a 2249191498378

Františku, nešaškuj prosím, nemáš to zapotřebí. Nejsem ani zdaleka tak sečtělý jako Zeman, nebo třeba pan Ransdorf, který myslím si, je ještě sečtělejší. Ale v momentě kdy sečtělost slouží jako arzenál pro vyvolání dojmu moudrosti a člověk se raduje nad svým bonmotem zabaleným do slov ' moudrých' víc než aby přemýšlel, je u mě hlupákem. Tak jednoduché to je...

+6/0
5.2.2013 9:13
Foto

F42r38a77n25t26i61š95e72k 36M70a57t80ě22j66k57a 8627554809327

Ale rozeznat to umíš bezpečně, viď... jen ozvěna z lesa, když si nám to tu tak pěkně vysvětlil. No a neboť jsem načetl tvé ego, poslední slovo je tvoje.

0/−6
5.2.2013 9:17

P94a65v96e58l 17S48y38c94h24a 2979781908948

Ano, rozeznat to, jak dav tleská lžím/nevědomostem MZ které ovšem zabalí do líbivéo kabátku, to identifikovat poměrně často dokážu...  Mám se za to stydět?  A ego? Co to je...

Že své emoce neumí ukočírovat ani VK, za to fakt taky nemůžu. Ale na tvůj útěk zabalený do věty... Máš poslední slovo... Jsem tak něajk zvyklý:)

+3/0
5.2.2013 9:26



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.